W tym roku działania promocyjne będą prowadzone na większą skalę. Zaplanowano udział w 11 krajowych imprezach turystycznych oraz promocję (wspólnie z POT) na rynkach zagranicznych. Zaplanowano specjalne stoiska z marką "odpoczywaj na wsi" na targach turystycznych w Berlinie, Sztokholmie i w Londynie - poinformował wiceminister.

"Do turystyki wiejskiej nie trzeba przekonywać (...), promując ten rodzaj wypoczynku, chcemy pokazać spokój polskiej wsi, krajobraz (...) a także tradycyjną polska kuchnię"

- powiedział Romanowski. Dodał, że resort chce podejść do turystyki kompleksowo, wpisuje się ona w Strategię na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju.

Polska Organizacja Turystyczna angażuje się w projekty turystyczne dotyczące turystyki wiejskiej, będzie także pomagała w promocji zagranicznej - zapewnił prezes tej organizacji Robert Andrzejczyk. Jego zdaniem, największym zainteresowaniem cieszą się oferty turystyki kulinarnej oraz obserwacji przyrody (np. ptaków).

Zdaniem prezesa POT, potrzebne są "innowacyjne" sposoby promocji turystyki wiejskiej, wykorzystujące np. pokazy kulinarne.

Polska Federacja Turystyki Wiejskiej "Gospodarstwa Gościnne" istnieje już 20 lat i skupia ponad 30 stowarzyszeń; w sumie blisko 1000 kwaterodawców. Rolą tej organizacji jest przygotowanie oferty turystycznej. Ważne jest, by na stoiskach, gdzie będzie promowana polska wieś, znalazła się oferta rekomendowana - mówił prezes Federacji Wiesław Czerniec.

Dodał, że wiele kwater jest już skategoryzowanych, podzielono je na gospodarstwa typowo agroturystyczne i np. zagrody tematyczne. Chodzi więc o dotarcie do potencjalnych klientów z informacją o możliwościach i formach wypoczynku.