Naval Group i Fincantieri oferują fregaty rakietowe typu FREMM. Mają one 144 m. szerokości i wyporność 6700 ton. Mogą również osiągnąć prędkość do 29 węzłów. Załogę okrętu stanowi ok 200 żołnierzy. Dzięki wyposażeniu jej w różnorodne uzbrojenie i sprzęt charakteryzują się olbrzymim stopniem elastyczności i są w stanie działać w różnych scenariuszach oraz taktycznych sytuacjach. Zasięg okrętu przy piętnastu węzłach wynosi 12 300 km. Posiada ponadto aktywny radar EMPAR MFRA (Active Electronically Scanned Array – AESA) zdolny do śledzenia 300 celów w odległości 25 km, w przypadku obiektów morskich i 150 km, jeśli chodzi o cele powietrzne. Wyposażony jest również w system obrony utrudniający namierzenie okrętu przez pociski przeciwokrętowe naprowadzane radarowo.

Na uzbrojenie fregaty składa się m.in. uniwersalna armata morska OTO Melara o kal. 76 mm. lub 127 mm., 3 działka kal. 25 mm., rakiety przeciwokrętowe Otomat, które mogą również służyć do likwidowania celów naziemnych, przeciwlotnicze i przeciwrakietowe pociski krótkiego i średniego zasięgu Aster 15 oraz Aster 30 wystrzeliwane z wyrzutni pionowego startu, oraz lekkie torpedy MU90 IMPACT Lightweight Torpedo.

Włoskie i francuskie przedsiębiorstwa stoczniowe dołączyły do rywalizacji o kontrakt wart około 38.3 mld dolarów. W poprzednich dniach oferty złożyło również m.in. konsorcjum Canada's Combat Ship Team (Lockheed Martin, BAE Systems, L3 Technologies, MDA oraz Ultra Electronics). Firmy te proponują okręty typu 26 Global Combat Ship. Kolejną ofertę złożyła hiszpańska Navantia i Saab Australia, proponujące konstrukcję opartą o najnowszą fregatę rakietową typu Álvaro de Bazán, którą jest Cristóbal Colón, wyposażona w system zarządzania walką 9LV.

Rząd w Ottawie w ramach programu Canadian Surface Combatant zamierza nabyć 15 nowoczesnych fregat rakietowych, które mają zastąpić obecnie wykorzystywane przez RCN fregaty typu Halifax i wycofane ze służby niszczyciele rakietowe typu Iroquois.