– W sierpniu i we wrześniu zmonitorowaliśmy ponad 300 tys. wpisów w mediach społecznościowych i artykułów na portalach. To oznacza, że co godzinę powstaje około 200 materiałów na temat biegania. Ta kwestia angażuje wiele marek oraz znanych osób – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Magdalena Pawłowska z Instytutu Monitorowania Mediów. 

Duże zaangażowanie internautów budzą nie tylko wpisy biegaczy i osób promujących zdrowy styl życia. Niemal każdy post, który dotyczy biegania, spotyka się z dużym zainteresowaniem. Z badania przeprowadzonego przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych wspólnie z Polskim Związkiem Lekkiej Atletyki wynika, że w Polsce biega 22 proc. dorosłych osób. To jedna z najczęściej wybieranych aktywności fizycznych. Zainteresowanie tym sportem widać też w internecie.

– W ciągu 2 miesięcy wszystkie wpisy wygenerowały ponad 40 milionów interakcji, z czego najwięcej, bo aż 80 proc., to udostępnienia – wskazuje Magdalena Pawłowska.

Z danych IMM wynika, że najwięcej postów pojawia się na Facebooku, Instagramie i Twitterze. Internauci chętnie dzielą się informacjami dotyczącymi techniki biegania czy miejscami idealnymi na trening. W mediach społecznościowych często też umawiają się na wspólne bieganie. Szukają porad dotyczących treningów, wyboru akcesoriów oraz sposobów na zapobieganie kontuzjom.

– To doskonała okazja dla marek, aby zaangażować się w naturalną dyskusję w mediach społecznościowych, a przy okazji zareklamować swój produkt. Najwięcej takich wzmianek pojawia się na Facebooku. Tam znajdziemy ponad 40 proc. wszystkich publikacji dotyczących biegania – mówi Magdalena Pawłowska.