Wraz z powrotem „Anakondy" z numerem 0505 zrealizowany został pierwszy kontrakt, podpisany w 2014 r. pomiędzy Inspektoratem Uzbrojenia, a zakładami lotniczymi PZL – Świdnik, dotyczący unifikacji do jednolitej wersji wyposażenia morskich śmigłowców W-3 starszych serii. Modernizacji poddano dwie maszyny transportowe W-3T oraz trzy ratownicze W-3RM. Zmodernizowane W-3 otrzymały m.in. cyfrowy system sterowania silnikami FADEC, nowe wyposażenie ratownicze oraz nowe kamery termowizyjne sprzężone z reflektorami - tzw. szperaczami. Śmigłowce wyposażone są również w system automatycznej identyfikacji jednostek pływających AIS, który znacznie usprawnia prowadzenie ewakuacji poszkodowanych z pokładów statków. W kabinie transportowej pojawiło się stanowisko respiratora oraz pompy infuzyjnej. Dwa zmodernizowane śmigłowce transportowe W-3T powróciły, już w wersji W-3WA, do macierzystej jednostki – 43. Bazy Lotnictwa Morskiego w Gdyni Babich Dołach, w lutym i marcu br. Kolejne dwie ratownicze „Anakondy" – w wersji W-3WARM powróciły do Gdyni i Darłowa odpowiednio w kwietniu i czerwcu br. Śmigłowiec 0505 jest więc piątym z kolei, który po modernizacji wraca do macierzystej jednostki - czytamy na oficjalnym portalu BLMW. 

„Anakonda” to śmigłowiec przeznaczony do wykonywania zdań poszukiwawczo - ratowniczych nad wodą i lądem, w zróżnicowanych warunkach atmosferycznych w dzień i w nocy. Na pokład może zabrać do ośmiu rozbitków, w pozycji leżącej dwóch. Jest wyposażony w dźwig burtowy z wciągarką elektryczną przeznaczoną do podnoszenia lub opuszczania ludzi i ładunków za pomocą pętli, chusty, kosza ratowniczego lub noszy. W skład załogi W-3 wchodzi dowódca, drugi pilot, ratownik, technik oraz opcjonalnie lekarz - podaje Brygada Lotnictwa MW w Gdyni.